Destičkové dopravníky

Destičkové dopravníky jsou určeny převážně k přepravě kusových výrobků různých vlastností především tam, kde je třeba zvýšená odolnost pásu vůči vyšším teplotám nebo vůči mechanickému poškození a minimalizace zástavbového prostoru. Jsou vhodné jak k samostatnému použití, tak pro zástavbu do větších dopravních celků, popř. výrobních a montážních linek. Konstrukce dopravníků umožňuje řešit několik tvarových úseků linky (zatáčky, lomené úseky apod.) skrze jeden pohon. Vyznačují se lehkou a pevnou konstrukcí z eloxovaných hliníkových profilů, moderním designem a velkou variabilitou provedení.


Destičkový dopravník

Destičkový dopravník Destičkový dopravník - výkres

Standardní parametry
Délka dopravníku 600 – 10 000 mm
Šířka pásu 31,8 – 190,5 mm
Zatížení dopravníku 20 kg/m
Pohon 3 x 400 V (1 x 230 V)
Rychlost destičkového pásu * 4 - 50 m/min
Destičkový pás POM, PC, nerez. ocel
Provozní teplota 10 – 80 °C
Roztečný průměr ozubených kol dle typu pásu a zvolené aplikace
* Možnost regulace rychlosti pomocí frekvenčního měniče v rozmezí 40 – 150 % (jmenovitá rychlost = 100 %).
Výše uvedené údaje jsou standardní. Jiné hodnoty na vyžádání.

 

Poptávkový formulář 

Dotazník k provedení destičkového dopravníku

Přednosti

  • dopravníky vyráběny dle požadavků zákazníka, tzn. „na míru“
  • možnost provádění speciálních technologických či výrobních operací přímo na dopravníku (např. ofukování, odmašťování, odkap oleje do vany pod dopravníkem atd.)
  • malý poloměr zatáčky
  • možnost volby různých druhů materiálů destičkových pásů s různými vlastnostmi a oblastmi použití
  • vysoká životnost pásu
  • různé typy destičkových článků určené pro širokou oblast použití (např. potravinářské, odolné olejům nebo adhezivní, barevné provedení šedý, modrý, bílý)
  • při poškození pásu výměna jen jeho poškozené části (z dlouhodobého hlediska velká úspora finančních nákladů)
  • kostra dopravníků tvořená profily stavebnicového systému item s možností snadného připojení dalších profilů nebo doplňujících technologií, popř. možnost v budoucnu dopravník modifikovat

Technické řešení

  • základní rám dopravníku z hliníkových drážkovaných profilů stavebnicového systému item
  • hnací a hnaná plastová (ocelová) ozubená kola
  • hliníkové držáky hnacích a hnaných ozubených kol s naklápěcími kuličkovými ložisky pro seřizování a dopnutí transportního pásu
  • pohon tvořený kompaktní jednotkou, skládající se z třífázového asynchronního elektromotoru a šnekové převodovky. U větších zatížení použití kuželočelní převodovky
  • destičkový pás v modulech o rozteči 1/2” až 3,15” navzájem spojený pomocí ocelových kolíků. Materiály pásů: POM, PC, nerezová ocel - podrobnější popis pásů viz kapitola 10.
  • plastové kluzné vedení pod horní větví pásu pro její podepření a snížení tření
  • podpěrné válečky průměru 50 mm (Al nebo PVC) umístěné pod dolní větví pásu u delších dopravníků (nad 2 m), bránící jejímu prověšování
  • rychlost konstantní nebo s možností regulace použitím frekvenčního měniče
  • podstava, stejně jako základní rám, z hliníkových drážkovaných profilů stavebnicového systému item. Varianta také ve výškově přestavitelném (ručně, pohonem) nebo šikmém provedení
  • možnost dodání včetně elektrického zapojení s motorovým spouštěčem nebo s frekvenčním měničem

Volitelné příslušenství

  • elektrické zapojení dopravníků včetně prvků jako optická čidla s odrazkou, bezpečnostní STOP tlačítka, frekvenční měnič, motorový spouštěč apod.
  • podstava
  • motor 1 x 230 V
  • plastové kluzné vedení se zvýšenými okraji pro vedení materiálu
  • boční vedení stavitelné pouze v horizontálním nebo v horizontálním i vertikálním směru
  • mechanické koncové dorazy