Jsou jednoduché a funkční alternativy k nekonečným řemenům, které umožňují rychlou instalaci či výměnu řemenů bez potřeby demontáže stroje nebo zařízení. V tom je jeho neocenitelná výhoda, která rapidně sníží čas odstávek při výměně a tím také sníží značnou část nákladů.

Hlavní využití mechanických spojů nalézáme u dopravních aplikací.

Rozlišujeme dva typy systémů - spoj pomocí ocelových čepů a ERO Joint HP.

Spoj pomocí ocelových čepů

Spoj pomocí ocelových čepů

Je použitelný na všechny typy profilů vyjma EAGLE a je plně funkční při zachování stávajících doporučených minimálních průměrů řemenic a napínacích kladek, jako u standardních řemenů. Hlavní využití nalézá u dopravních aplikací, lze jej využít i se speciálními transportními vrstvami, jako jsou Linatex, PU vrstva, PVC, Supergrip, navařené a  mechanicky montované unášeče.

Přenášená síla, kterou řemen s tímto spojem zvládá, se odvíjí od počtu zvolených čepů. Nedosahuje hodnot přenášených sil, jako u svařených řemenů.

Viz. tabulka pevností

ERO Joint HP - ekvivalent ke svařeným řemenům

ERO Join HP

Systém závěsného upevňovacího kolíku, je dostupný pouze pro profily H, T10, T20, AT5, AT10, AT20, 8M, 14M, WT10 a WH. Minimální doporučené průměry řemenic a napínacích kladek opět kopírují standardní řemeny.

Využívá se hlavně u dopravních aplikací i se speciálními transportními vrstvami, jako jsou Linatex, PU vrstva, PVC, Supergrip nebo navařené unášeče.


Aktualizováno: 23. 5. 2019

Radim Pochopien

Technický poradce

Radim Pochopien

Technický poradce